În acest articol, vom examina unul dintre cele mai frecvente defecte care afectează motocoasele pe benzină (dar și drujba și suflantele de frunze). Se opreste motocoasa daca accelerezi? Ghid pas cu pas despre cum să remediați problema.
Vom învăța cum să identificăm problema și să efectuăm o revizie a carburatorului pentru a rezolva eficient problema.
Identificați cauza problemei
Primul lucru de făcut este să identificați cauza problemei de defecțiune. În videoclipul de referință, motorul trimmerului sa blocat la accelerare.
Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să umblati la surubul de reglare a vitezei folosind o șurubelniță. Adesea cauza opririi motocoasei este de la acest surub.
Dacă dupa reglarea acestui șurub motocoasa încă se oprește, mergem la următoarea problema, și anume:
Schimbați membranele carburatorului
In trecut am avut o problema asemanatoare si am rezolvat-o prin inlocuirea membranelor. Pe piata se gasesc atat piese de schimb originale cat si aftermarket, chiar si acestea din urma, daca sunt de calitate, pot fi bine!
Cu toate acestea, este important să achiziționați membranele potrivite pentru modelul specific.
Curățați filtrul de aer
Este recomandat să verificați des filtrul de aer, dacă acesta este curat sau daca trebuie curățat. Scoateți cu grija buretele de la filtrul de aer si curatați-l cu o soluție specială sau pur si simplu spălați-l și lasați-l la uscat.
Alte cazuri în care motocoasa se poate opri in timpul accelerației
Amestecul combustibil-aer poate fi prea bogat. În acest caz, va exista înec sau exces de combustibil. Lucrul de făcut este să strângeți șurubul (L) pentru a-l face să se încline și, în același timp, să reglați turația motorului sculei dvs., astfel încât să nu se sufoce.
Filtrul de aer murdar – curățați sau înlocuiți.
Tăierea ierbii înalte – ridicați înălțimea de tăiere a mașinii de tuns iarba
Bujia murdară: curățați sau înlocuiți.
Acumulare de iarbă și resturi: Curățați partea inferioară a capului de tuns.
Combustibilul nu ajunge la motor
Motocoasa nu pornește
Primul lucru de făcut dacă mașina de tuns nu pornește este să verificați dacă maneta de aprindere este în poziția „Pornit”, pentru a garanta alimentarea bujiei.
Mai târziu, verificați și starea rezervorului, fără cantitatea potrivită de amestec sau benzină, unealta ar putea avea dificultăți la pornire, o problemă simplă care poate fi rezolvată cu un rezervor plin.
Majoritatea motocositoarelor cu motor pe benzină se pornesc prin tragerea unui cordon, care este înfășurat pe o bobină echipată cu arc, care îl derulează automat. Prin urmare, o defecțiune a bobinei poate împiedica curentul să ajungă la bujie, ceea ce este esențial pentru pornirea sculei. Dacă, când trageți de frânghie, simțiți că cablul cedează extrem de și nu se potrivește corect, probabil că s-a rupt arcul care o derulează.
Dacă, pe de altă parte, simțiți că cablul este excesiv de dur și nu este bobinat, cauza probabilă este ruperea sistemului de legătură. Aceste două probleme pot fi rezolvate prin demontarea bobinei pentru a derula arcul, dar este o operație extrem de delicată care necesită multă dexteritate.
Carburator și filtru: cum să le curățați
O piesa foarte importanta de verificat absolut este carburatorul un carburator excesiv de murdar poate duce, pe termen lung, la uzura inelelor elastice si deci la defectarea motocoasei. Din acest motiv, este mai bine să curățați temeinic carburatorul și filtrul acestuia.
Curățarea se poate face prin separarea eșapamentului de motor. În timp ce pentru a curăța filtrul, scoateți pur și simplu tubul care îl conectează la rezervor. Dacă, de exemplu, motocoasa pornește și apoi se oprește, ar putea fi un simptom al membranelor uscate ale carburatorului precum am scris mai sus, caz în care ar fi indicat să le înlocuiți.
Profitați de ocazie pentru a arunca o privire și la rezervorul de combustibil. De asemenea, acest element tinde să se murdărească foarte ușor și să conducă la înfundarea filtrului de combustibil, ceea ce face ca acesta să nu curgă. Nu uitați să curățați și filtrul vizibil, una dintre posibilele cauze ale defectului.
Un alt element supus murdăriei este bujia, esențială pentru pornirea procesului de ardere a motorului. Din nou, doar scoateți capacul motorului și, după ce ați deșurubat bujia, curățați-o cu grijă.
Dacă bujia motocoasei dvs. are nămol, puteți ajuta la curățarea acesteia cu o perie metalică. După ce ați efectuat toate curățările necesare, trebuie doar să remontați și încercați să vedeți dacă începe să funcționeze din nou.